Search website:

Transparent displays, HY-Di®, Embedded Power: HY-LINE at the Embedded World 2022

The HY-LINE Group invites you to Embedded World in Nuremberg from 21 to 23 June 2022 in Hall 1 at Stand 578.

The holographic touchscreen, which Computer & Automation awarded Product of the Year, enables touch-free operation because the image and the touch level float freely in the air. The transparent OLED display allows a view of the world behind it. Products or processes in the background remain visible, and in the foreground, relevant information in text and images overlays what is happening.

Other customised system solutions for digital signage applications, operating monitors for industrial production and smart IoT door intercoms are also on display. A customised design of a terminal for machine control with a glass surface and illuminated glass buttons shows that industrial design does not only have to be functional, but can also look aesthetic. Here, too, without touching, the interactive voice control works, which is aimed at the professional environment and, thanks to local evaluation, functions without a network connection, which is an advantage in terms of safety. Product presentation at its best is possible with a stainless steel pedestal featuring two brilliant displays. The AnySurface keyboard enables a project-specific layout for a keyboard with a choice of surfaces. The standard interface allows it to be recognised by any device with an HID interface.

HY-LINE zeigt außerdem die neuesten Entwicklungen rund um den Mobilfunk. Angefangen von 5G High-Speed Modulen bis hin zu fertigen Lösungen, aber auch Zukunftstechnologien zur Vernetzung des IIoT wie CAT-M1 und NB-IoT und deren Module. Router und Gateway-Lösungen zeigen den Weg in die Zukunft.

Weiter geht es mit Stromversorgungslösungen speziell für Embedded-Anwendungen wie AC/DC- und DC/DC-Wandler auch in SMD-Ausführung sowie Netzteilen ab 0,25 Watt bis in den kW-Bereich. Mit On Board-Stromversorgungen lässt sich die gesamte Versorgungskette vom Netzanschluss bis zum Point of Load abdecken und in Systeme integrieren.

Eine besonders innovative Lösung ist das von der Fachzeitschrift Elektronik als Produkt des Jahres ausgezeichnete HY-Di® Smart Battery System mit Analysesoft- und Hardware zur Überwachung von Li-Ionen Batteriepacks von überall und zu jeder Zeit, ob über Internet, über SM- oder CAN-Bus. Die integrierten COM-Ports ermöglichen eine Online-Überwachung der HY-Di®- Batterien während des Ladevorgangs.

Als letzte der vielen weiteren Exponate seien besonders sparsame, galvanisch getrennte, bidirektionale Datenkoppler und Schnittstellenbausteine mit nur 0,3 mA Ruhestrom pro Datenkoppler-Kanal sowie Ultrakondensatoren für wartungsfreie Speichersicherung mit bis zu 3 V pro Zelle oder als Module für höhere Spannungen erwähnt.

Weiterführende Informationen:

HY-LINE Gruppe: https://www.hy-line-group.com
Messeauftritt Embedded World 2022: https://www.hy-line-group.com/embedded-world

More news from us.

Press releases of the HY-LINE Group
Learn everything about our products and our companies
info@hy-line.ch